Din 1919, istoria Citroën a reflectat mereu epoca sa, cu vehicule nonconformiste și revoluționare care au devenit legende. La Salonul Auto de la Geneva din 2019, Citroën prezintă în avanpremieră abordarea mobilității urbane de către, pe care intenționează să o facă accesibilă pentru toată lumea.

La fel ca 2 CV la vremea sa, Conceptul Ami One promovează libertatea de mișcare pentru toată lumea, subliniind prin personalitatea sa o nouă experiență auto.

Conceptul Citroën Ami One este viziunea Mărcii asupra libertății în oraș: #LibertyElectriCityMobility! Acesta combină avantajele unui model 100% electric cu un design îndrăzneț și colorat și o utilizare complet facilitată (ultra-compact, intuitiv, conectat) oferind un confort și un spirit practic inedit.

Prin acest concept, Marca propune mai multă libertate în oraș. Citroën a creat Conceptul Ami One ca alternativă la transportul public (autobuz, tramvai, metrou) și la alte mijloace individuale de transport pe două roți ( biciclete, scutere, trotinete). Concept ultra-compact cu 2 locuri (2m50), ce oferă utilizatorilor agilitate în mediul urban, Ami One sugerează prin designul său robustețe și protecție (grație cabinei închise). Este accesibil tuturor persoanelor începând cu vârsta de 16 ani (14 ani în Franța).

Obiect 100% conectat, Conceptul Ami One se bazează pe un ecosistem 100% digital. Ecosistemul oferă utilizatorilor o experiență “à la carte” (prezentare, solicitare test drive, configurare servicii, rezervare și livrare, toate accesibile online) care permite clienților să aleagă perioada de utilizare cea mai potrivită pentru nevoile lor. Experiența digitală se continuă cu o aplicație mobilă dedicată pentru gestionarea vehiculului și a traseelor.
Obiect conectat, Conceptul Ami One merge și mai departe, propunând noi moduri de consum. Aplicația My Citroën propune mai multe opțiuni de închiriere sau “car-sharing”. Scopul este de a satisface toate nevoile clienților în materie de deplasare, răspunzând diferitelor tipuri de utilizare (ocazionale sau regulate, cu familia sau prietenii, transport individual sau în comun). Clienții pot accesa Conceptul Ami One, pentru o perioadă
minimă de 5 minute și pot ajusta în orice moment perioada sa de utilizare, fără angajamente și în regim allinclusive.
Personalizabil în funcție de nevoile fiecărui utilizator în materie de mobilitate, serviciile de car-sharing și închiriere pot fi accesate pe o perioadă de 5 minute, cinci ore sau cinci zile sau pe perioade mai lungi de cinci luni sau cinci ani (leasing).
• între 5 minute și 5 ore: obiectul de mobilitate este disponibil la o anumită locație pentru o anumită perioadă de timp prin serviciul de car-sharing operat de marca Free2Move. Utilizând această aplicație dedicată unor noi forme de mobilitate, clienții pot alege Conceptul Ami One doar prin câteva click-uri.
• 5 zile: obiectul de mobilitate este disponibil sub forma unei oferte de închiriere pe termen scurt. Clientul rezervă pur și simplu vehiculul online pe site-ul Citroën Rent&Smile.
• 5 luni: acces necondiționat pentru o perioadă de timp mai scurtă decât forma de proprietate convențională.
• 5 ani: obiectul de mobilitate este disponibil ca parte a opțiunii de leasing pe cinci ani, rata lunară acoperind costurile de întreținere, pentru locul de parcare și aferente bateriei. Achiziția se poate face online, iar clientul poate selecta locația de livrare, la domiciliu sau la cel mai apropiat dealer.

Pentru a susține această experiență inovatoare, Citroën a creat “Automatele Ami One”. Acest spațiu digitalizat care ar putea deveni un distribuitor automat pentru Conceptul Ami One în centrul orașului, unde clienții pot accesa informații despre produs și eventualele opțiuni, de la 5 minute la 5 ani, și pot rezerva un test drive.
Aceste automate ar putea fi amplasate și la alte locații, inclusiv centre comerciale.

De îndată de obiectul de mobilitate urbană intră în posesia șoferului, aplicația mobilă intervine pentru a iniția un dialog special cu Concepul Ami One. Șoferii pot gestiona gratuit și în orice moment setările aplicațiilor prezente la bord și pot extinde experiența lor prin intermediul telefonului smartphone. Aceștia pot accesa de la distanță informații din spațiul lor personal (consum electricitate, starea bateriei), precum și o serie de servicii conexe
prin intermediul serviciilor Free2Move care facilitează deplasările în mediul urban (căutarea unui loc de parcare, geolocalizare etc.).
Pentru un plus de siguranță și facilitate, această aplicație dedicată include funcția de comandă vocală. Șoferul poate solicita să fie ghidat către cea mai apropiată stație de încărcare sau poate rezerva un loc de parcare.
Această aplicație se bazează pe serviciile Free2Move Services, care simplifică deplasările la bordul mașinii utilizând geolocalizarea pentru a găsi un loc de parcare și a urmări plățile electronice. Două aplicații special concepute pentru modelele electrice prezintă interes pentru clienți:
– Charging Pass permite șoferilor unui vehicul electric să găsească și să acceseze stațiile de încărcare compatibile cu vehiculul lor. Pentru a facilita alegerile clientului, Free2Move Services efectuează o pre-selecție după 3 criterii: distanță, viteză de încărcare și prețul încărcării. O listă este afișată implicit, dar clienții pot accesa o hartă a stațiilor de încărcare. Căutarea poate fi efectuată la inițiativa clientului sau este sugerată printr-o notificare în momentul în care bateria ajunge la un nivel critic de încărcare. De îndată ce clientul a selectat stația de încărcare pe ecranul smartphone-ului, acesta poate trimite destinația către un smartphone prin intermediul aplicației de navigație preferate (Waze sau Google Maps).
– Trip Planner vine în completarea Charging Pass și propune cel mai bun traseu luând în considerare autonomia reziduală, utilizarea vehiculului și localizarea stațiilor de încărcare. Poate estima astfel durata călătoriei, inclusiv timpul de încărcare.

Prin acest concept, Marca prezintă o soluție de mobilitate urbană 100% electrică. Conceptul Ami One reprezintă conceptul de libertate în viziunea Citroën! Răspunzând așteptărilor clienților din mediul urban și oferind o veritabilă facilitate în utilizare, Conceptul Ami One simplifică deplasările pentru 2 persoane, în special în zonele restricționate din centrul orașului.

Conceptul Ami One este 100% electric, fiind „prieten” cu mediul și având costuri reduse de utilizare. Viteza maximă este de 45 km/h, fără a emite emisii de CO2. Are o autonomie de 100 km, fiind perfect pentru călătoriile urbane. Conectat la un Wallbox sau o stație de încărcare, Conceptul Ami One se încarcă foarte ușor în 2 ore grație cablului electric.

Conceptul este silențios la interior grație tehnologiei sale 100% electrice și este sigur pentru mediul exterior datorită semnăturii sonore distinctive concepute de agenția Start-Rec împreună cu stiliștii Mărcii Citroën.
Sunetul emis reflectă întreaga sa personalitate. Conceptul adoptă o muzică inedita și organică amestecând voci de femei și bărbați care se distanțează de clișeul digital al “robotului”. Veritabil element de diferențiere, această identitate sonoră, formată dintr-o înșiruire de note care evoluează în funcție de viteza vehiculului respectă regulamentul european introdus la 1 ianuarie 2019. Din motive de siguranță, toate vehiculele electrice trebuie să emită un sunet artificial care să avertizeze pietonii cu privire la apropierea lor.

Vehicul unic dedicat mobilității, conceput pentru condusul în mediul urban, Conceptul Ami One propune o siluetă cubică și dimensiuni ultra-compacte (2,50 m lungime, 1,50 m lățime și 1.50 m înălțime), ce accentuează impresia de robustețe, agilitate și manevrabilitate excepțională. În plus, acesta poate fi parcat perpendicular pe trotuar.

Vehicul 100% conectat, Conceptul Ami One pune smartphone-ul în centrul interfeței om-mașină. Accesul la bord se face cu ajutorul unui smartphone. Portierele se închid și se deschid prin citirea unui cod QR prezent pe soclul din aluminiu al mânerelor portierelor. Odată instalat la bord, șoferul așază telefonul în fața sa în zona dedicată Drive POD. Telefonul fiind instalat în zona specială, dialogul între șofer și Conceptul Ami One poate să
înceapă. Aplicația selectată apare sub forma unei bule și este proiectată în câmpul vizual al șoferului precum un head-up display. Grație aplicației, șoferul poate accesa spațiul său personal și o serie de servicii prin intermediul smartphone-ului. Conceptul Ami One are două comenzi pe volan: o comandă vocală pentru a apela asistentul și un meniu drop-down cu aplicații.
Simplu și elegant, panoul de instrumente include un ecran de 5’’ care afișează informații utile pentru condus (viteză, semnalizatoare). Culorile utilizate amintesc de nuanțele textilelor de interior (Orange Mecanic și Out of the Blue) și prezintă două fonturi speciale: unul mai natural și altul mai tehnologic, inspirat de formele cubice ale Conceptului Ami One și de chevroanele istorice, utilizat pentru vitezometru.
La dreapta zonei Drive POD, un cilindru găzduiește butonul start, butonul de avertizare, selectorul cutiei de viteze automate și o boxă cu Bluetooth cu reglaj al volumului.

Stilul face parte din identitatea Mărcii Citroën de 100 de ani, un model Citroën fiind recunoscut de la prima vedere. Istoria mărcii a fost marcată de siluete unice, începând cu Traction Avant și până la Noul C5 Aircross SUV, inclusiv 2CV, Ami 6 și CX. Acest concept nou se alătură tradiției prin formale sale elegante și abordarea grafică originală, care provoacă un sentiment de surpriză.

Ami One deține toate elementele pentru a deveni “popular” în oraș. Conceptul se remarcă printr-un design inteligent și simetric, fiind echipat cu portiere identice pe partea dreaptă și stângă cu mecanisme de deschidere inversate (portieră batantă pe partea șoferului) sau aceleași componente în partea din față și din spate, bare de protecție mai joase, aripi și praguri.
Conceptul este echipat cu faruri spate reversibile dreapta/stânga, în timp ce cele 4 piese care formează oglinzile retrovizoare exterioare și mânerele portierelor, inspirate din universul decorațiunilor, implică un joc de asamblare cu direcții de montaj diferite.

Noua gamă Citroën exprimă toată forța și coerența sa, în special prin designul părții frontale, care se distinge prin semnătura luminoasă pe nouă nivele cu accent pe orizontală și introdusă în 2013. Conceptul Ami One modernizează identitatea Citroën cu o nouă semnătură luminoasă mai rafinată, mai grafică și mai tehnologică, inspirată direct de conceptul CXperience. Noua parte frontală păstrează semnătura pe două nivele, unite în
mod subtil printr-o fâșie de lumină în forma literei V. Grație structurii lor flotante, farurile de zi și luminile de direcție adaugă o notă de finețe. Nuanța de caroserie Orange Mecanic și logo-ul 2D poziționat în centrul suprafeței negre lucioase dinamizează aspectul mașinii. Echipat pentru mediul urban, Conceptul Ami One beneficiază de protecții în cele patru colțuri ale caroseriei. Repere stilistice, elementele Airbump® prezintă note în culoarea Out of the Blue.
Conceptul se remarcă printr-un design inteligent în totalitate simetric. Accentul este pus pe portierele largi cu linii netede identice pe partea dreaptă și stângă cu mecanisme de deschidere inversate (portieră batantă pe partea șoferului) sau aceleași componente în partea din față și din spate, bare de protecție mai joase, aripi și praguri.
Conceptul este echipat cu faruri spate reversibile dreapta/stânga, în timp ce cele 4 piese care formează oglinzile retrovizoare exterioare și mânerele portierelor, inspirate din universul decorațiunilor, implică un joc de asamblare cu direcții de montaj diferite.
Un alt element distinctiv este configurația cabriolet. Plafonul în culoare Gri Antracit se deschide manual.
Capota se culisează și se pliază dintr-un singur gest.
În partea din spate, Conceptul Ami One are aceeași nuanță de portocaliu. Hayonul prezintă o suprafață vitrată fumurie generoasă. Putând fi detașate de caroserie, blocurile optice amintesc de luminile de întâlnire, care plutesc pe un panou din policarbonat striat retroiluminat. Acest design amintește de geamul custode al SUVului
Compact C3 Aircross. Conceptul Ami One este echipat și în partea din față și în partea din spate cu protecții Airbump®.

Conceptul Ami One este original atât în interior, cât și la exterior. Designul de nouă generație al cabinei confirmă inspirația din alte universuri, ceea ce promite un condus urban eminamente confortabil și disruptiv.
Încarnare a unei viziuni moderne a programului Citroën Advanced Comfort®, conceptul Ami One se remarcă printr-un condus silențios, prin atenția acordată materialelor și prin habitaclul scăldat în lumină, grație suprafețelor vitrate generoase (parbriz, geamuri laterale și lunetă).
În interior, spațiul la bord și funcționalitatea sunt puse în valoare. Scaunul șoferului (pe șine) și scaunul pasagerului (fix) sunt dispuse asimetric, pentru a oferi mai mult spațiu și mai multă libertate de mișcare, în special la nivelul umerilor. Conceptul invită la călătorii într-o ambianță energizantă. Materialul folosit pentru scaune și tetiere, se distinge prin nuanța albastră, inspirată din universul mobilierului outdoor, pusă în valoare de un
portocaliu elastic. Spătarul scaunelor prezintă nuanța Out of the Blue în față, care se asortează cu culoarea portocaliu mecanic prezentă pe partea dorsală.
Spațiile de depozitare sunt repartizate în mod ingenios, valorificând la maxim fiecare colț al cabinei. În față, partea superioară a panourilor portierelor în nuanță de albastru oferă o senzație plăcută la atingere. Cotierele sunt echipate cu o curea moale din PVC similară cu cea utilizată pentru mânerele exterioare ale portierelor.
Curelele evocă universul călătoriei și amintesc de cele introduse pe modelul C4 Cactus. În partea de jos, panourile ușilor prezintă o pânză bine întinsă din fire elastice care creează un spațiu de depozitare ce amintește de vibrația plajelor.
Zona “Drive-Pod” de pe partea șoferului a permis departamentului de design Citroën să creeze o zonă de depozitare inedită care poată găzdui un bagaj de mână sau o geantă. În spate, o platformă accesibilă grație scaunului rabatabil al șoferului poate fi utilizată pentru depozitarea bagajelor ocazionale și este echipată cu o trusă de prim ajutor ce include vestă reflectorizantă și triunghi de avertizare. Designerii au mizat pe culori și materiale pentru a crea în habitaclu o atmosferă viu colorată și scăldată în lumină.
Au fost create articole de călătorie exclusive care să însoțească acest concept, inclusiv un rucsac, special dimensionat pentru a intra în spațiul de depozitare aflat în fața pasagerului, o geantă de voiaj cilindrică și o geantă de cumpărături. Aceste trei accesorii, dezvoltate în parteneriat cu Damien Béal, amintesc de materialele și temele de culori folosite pentru habitaclu. Pentru Conceptul Ami One, artistul a adaptat tehnicile și know-how-ul său la materiale care ies din registrul său obișnuit, aplicând în același timp finisaje tradiționale
precum pielea.

Produsele derivate create pentru Conceptul Ami One partajează aceleași promisiuni și culori:
– #RUN: o jachetă concepută în parteneriat cu brandul franțuzesc, Back to Alaska, din material ușor și respirabil;
– #LISTEN: o boxă portabilă de 5W cu Bluetooth, ideală pentru călătorii și ușor de instalat;
– #DRIVE: un port-chei având aceeași formă și material ca mânerul portierei;
– #PLUG: un cablu de reîncărcare compatibil cu iOS și Android, esențial pentru a rămâne conectat;
– #CARE: o husă din silicon pentru smartphone dezvoltată în parteneriat cu marca Bone, ce oferă protecție maximă pentru dispozitivele căzute pe jos;
– #CHARGE: o machetă solară origami realizată în parteneriat cu compania franceză Litogami;
– #PLAY: machetă de colecție din metal la scara 1:43.
Articolele conexe Conceptului Ami One sunt disponibile pe e-buticul Citroën Lifestyle din următoarele țări: Franța, Portugalia, Benelux, Spania, Italia, Austria, Germania, Țările de Jos, Regatul Unit, Irlanda și Polonia.

CARACTERISTICI TEHNICE
Lungime: 2.50 m
Lățime: 1.50 m
Înălțime: 1.50 m
Rază bracaj între pereți: 8 m
Greutate: 425 kg

Post-production : Astuce Productions