Audi e-tron Sportback = Edition One

„Viitorul este electric:” Audi rămâne fidel strategiei sale prin prezentarea celui de-al doilea model în gama sa de produse e-tron. Audi e-tron Sportback este un SUV coupé care oferă până la 300 kW putere și o autonomie de până la 446 kilometri (277,1 mile) (în ciclul WLTP) printr-o singură încărcare a bateriei (consum de energie electrică combinată în kWh / 100 km (62,1 mi): 26,3 – 21,6 (WLTP); 23,9 – 20,6 (NEFZ); emisiile de CO2 combinate în g / km (g / mi): 0).

Elegant, eficient, expresiv

Audi e-tron Sportback combină puterea unui SUV spațios cu eleganța unui coupé cu patru uși și caracterul progresiv al unei mașini electrice.

Audi e-tron Sportback 55 quattro
Audi e-tron Sportback 55 quattro

Are 4.901 milimetri lungime, 1.935 milimetri lățime și 1.616 milimetri (5.3 ft) înălțime. Plafonul său coboară abrupt spre spate – în stil tipic coupé. Marginea inferioară a celei de-a treia ferestre laterale se ridică ușor spre spate – o caracteristică tipică Sportback.

Cu o grilă frontală octogonală, cu pasajele puternic embosate de deasupra roților și partea din spate sculpturală, Audi e-tron Sportback este perfect aliniat cu idiomul de design al mărcii.

Detaliile semnalează lumii exterioare că SUV coupé este complet electric. Singleframe-ul în mare parte închis, cu barele sale verticale, este prezentat într-un platinum gri deschis – o caracteristică specifică de identificare a modelelor e-tron.

În zona inferioară a farurilor cu matrice LED, patru segmente orizontale creează semnătura specifică e-tron în luminile de zi. Aceasta este preluată în numeroase puncte ale modelului și interpretată tridimensional, de exemplu, pe laterale.

Anvelope Bridgestone special concepute pentru Audi e-tron

Detaliile negre atrag atenția spre locul unde se găsește bateria și, astfel, centrul de energie al Audi e-tron Sportback.

Designerii au schimbat, de asemenea, forma difuzorului spete, atrăgând atenția asupra absenței gurilor de evacuare. O bandă luminoasă conectează luminile LED una la alta.

Un total de treisprezece nuanțe de culoare sunt disponibile pentru SUV-ul complet electric, inclusiv noua culoare plasma blue, metalic, care este exclusivă pentru e-tron Sportback.

Logo-ul de pe clapeta de încărcare electrică prezintă un semnal atractiv de înaltă tensiune de culoare portocaliu, care poate fi aplicat și la etrierii de frână, la cerere. Pragurile și pasajele roților sunt finisate în antracit mat, standard, pentru a se evidenția aspectul off-road.

Același lucru este valabil și pentru protecțiile inferioare, difuzorul și protecțiile de uși, toate fiind vopsite în negru. Ornamentele exterioare sunt finisate într-un gri contrastant sau, ca opțiune, în culoarea caroseriei. Proiecțiile inferioare și difuzorul sunt finisate în culoare argintiu mat.

Versiunea „S line” pune un accent deosebit pe ADN-ul sportiv al lui Audi e-tron Sportback. Aceasta vine echipată standard cu roți de 20 inch și suspensie pneumatică sport. Bara de protecție mai profilată este flancată de guri de ventilație xpresive, care îmbunătățesc fluxul de aer pentru răcirea frânelor și bateriilor. Acestea se extind sub faruri, creând astfel un aspect dinamic chiar și de la distanță.

O emblemă în S Line împodobește grila radiatorului, în timp ce protecțiile iluminate de culoarea aluminiului pentru uși prezintă un logo #S.

În spate, eleronul standard și care se extinde pe întreaga lățime a vehiculului contribuie la aerodinamica remarcabilă.

Coeficient aerodinamic 0.25

Audi e-tron Sportback cu oglinzile exterioare virtuale ale variantei S line are o valoare extraordinară a coeficientului aerodinamic de doar 0,25 – chiar mai bună decât modelul Audi e-tron. Acest lucru se datorează în principal formei caroseriei tip coupé.

În ciclul WLTP, SUV coupé are o autonomie de până la 446 de kilometri (277,1 mi) cu o singură încărcare a bateriei. Aproximativ 10 kilometri (6,2 mile) în plus comparativ cu e-tron pot fi atribuite formei caroseriei mai aerodinamice.

Oglinzile exterioare opționale virtuale, a căror suporții în formă de aripă integrează camere mici, reprezintă încă un factor de eficiență. Imaginile capturate apar pe afișaje OLED de înaltă definiție în zona dintre panoul de instrumente și ușă. Dacă șoferul își deplasează degetul pe suprafața afișajului tactil, sunt activate simboluri cu ajutorul cărora acesta poate repoziționa imaginea, reglând astfel „oglina laterală”.

În plus, oglinzile se reglează automat în trei situații de conducere: pe autostradă, precum și în timpul manevrelor de întoarcere și parcare, ofereind o vizibilitate optimă pentru fiecare scenariu.

Rafinamentul aerodinamic se extinde și în zone ascunse vederii. Printre altele, prizele de aer reglabilă pentru răcirea frânelor din față, roțile aero și partea inferioară complet protejată, inclusiv cu placă de aluminiu pentru protecția bateriei de înaltă tensiune.

Farurile cu LED-uri matrice digitală

Cu farurile sale cu matrice digitală ca echipare de top, Audi aduce o inovație la nivel mondial pentru un vehicul de producție: descompusă în pixeli, lumina acestora poate ilumina drumul cu înaltă rezoluție. Proiectarea se bazează pe tehnologia DMD (dispozitiv micromirror digital) utilizată și în multe proiectoare video.

Audi e-tron SportbackÎn centrul se află un cip mic care conține un milion de micro oglinzi, lungimea fiecăreia măsurând doar câteva sutimi de milimetru. Cu ajutorul câmpurilor electrostatice, fiecare micro oglină individuală poate fi înclinată de până la 5.000 de ori pe secundă. În funcție de setare, lumina LED poate fi direcționată fie prin lentile, spre drum, fie este absorbită pentru a masca zonele fasciculului de lumină pentru faza lungă.

Propulsie electrică, tracțiune integrală

Audi e-tron Sportback 55 quattro permite șoferului să savureze interacțiunea dintre eficiență, performanță și calm suprem.

Fiecare ax este prevăzut cu un motor electric asincron care este alimentat cu curent trifazat de către unitatea de putere.

Cu o putere de 265 kW și 561 Nm (413,8 lb-ft) cuplu maxim (consum de energie electrică combinată în kWh / 100 km (62,1 km) *: 26,0 – 21,9 (WLTP); 22,7 – 20,6 (NEFZ); emisii de CO2 combinate în g / km: 0), cele două motoare electrice standard catapultează SUV-ulfără emisii și în liniște virtuală.

Audi e-tron SportbackDoar 6,6 secunde durează pentru Audi e-tron Sportback 55 quattro (consum de energie electrică combinată în kWh / 100 km (62,1 km) *: 26,0 – 21,9 (WLTP); 22,7 – 20,6 (NEFZ); emisiile de CO2 combinate în g / km: 0) să atingă 100 km / h (62,1 mph), viteza maximă fiind limitată electronic la 200 km / h (124,3 mph).

Trecând din modul D în S și și apăsând complet pedala de accelerație, șoferul poate activa modul boost. Aici, unitatea generează 300 kW și 664 Nm (489,7 lb-ft) timp de opt secunde. Aceasta permite SUV-ului coupé să sprinteze de la 0 la 100 km / h (62,1 mph) în 5,7 secunde. Cutiile de viteze cu câte două axe planetere și o singură gamă de vietze transferă cuplul de la motoarele electrice la axe. Pentru a selecta angrenajele este folosit un comutator, pe care șoferul îl poate opera cu degetul mare și degetul arătător. Este încorporat într-o pârghie elegantă, care se află jos, deasupra tunelului central și care servește ca un suport de sprijin.

Tracțiunea integrală electrică asigură forță și un dinamism deosebit pe orice teren. Odată cu aceasta, Audi scrie un nou capitol în istoria sistemelor proprii quattro. Reglează continuu distribuția ideală a cuplului între ambele osii – în fracțiuni de secundă. În majoritatea situațiilor de conducere, Audi e-tron Sportback se bazează exclusiv pe motorul său electric din spate – pentru o eficiență excepțională. Dacă șoferul solicită mai multă putere de tracțiune, unitatea frontală este activată instantaneu. Acest lucru se întâmplă, de asemenea, în mod predictiv înainte de un derapaj în condiții de gheață sau în viraje rapide, sau în cazul în care mașina subvirează sau supravirează.

Un factor cheie în spatele caracterului său sportiv și al dinamicii transversale deosebite este poziționarea foarte joasă a componentelor – ceea ce contribuie la obșinerea unui centru de greutate mult mai mic decât la un SUV convențional. Toate componentele mai grele sunt concentrate în centrul vehiculului. Distribuția sarcinii pe axe este într-un raport de aproape 50:50 fiind perfect echilibrată; comportamentul direcției fiind neutru.

Cu componente precum suspensiile cu cinci brațe, direcția progresivă și sistemul de frânare electrohidraulic, suspensia combină cele mai noi tehnologii, toate asigurând împreună manevrarea agilă a vehiculului și un grad ridicat de confort. Anvelopele standard 255/55 R19 ies în evidență prin rezistența lor la rulare ultra-scăzută.

La cerere, pneuri de până la 22 inci vor fi disponibile și de la mijlocul anului 2020 – o dimensiune mai mare decât pe e-tron.

Sistemul de reglaj dinamic Audi Drive Select – oferit în standard pe Audi e-tron Sportback – permite șoferului să schimbe modul de funcționare a mai multor sisteme între șapte moduri. Aceasta creează o diferență marcantă între confortul ușor la rulare și manevrabilitatea sportivă și stabilă. Suspensia pneumatică adaptivă cu amortizoare controlate electronic oferă o contribuție majoră la acest caracter versatil.

La viteze mai mari, caroseria este coborâtă, îmbunătățind vizibil fluxul de aer din jurul său. În total, sistemul este capabil să varieze înălțimea  cu până la 76 de milimetri (3,0 inci).

Energie de 95 kWh

Sistemul de baterii al Audi e-tron Sportback 55 quattrovstochează 95 kWh de energie (86,5 kWh net) și funcționează la o tensiune nominală de 396 volți. Este montat ca un bloc plat sub scaunul pasagerului.

Sistemul de baterii este excepțional de rigid și rezistent la accident – datorită unui cadru de protecție solid și a unui fagure laminat de aluminiu care ține cele 36 de module de celule. Acestea sunt dispuse pe două niveluri, cu un „etaj” lung cu 31 de module și un etaj superior scurt cu cinci module. Fiecare modul integrează douăsprezece „celule de forță.” Sistemul de răcire este situat sub camera celulei.

În timpul acțiunilor de decelerare de până la 0,3 g – ceea ce se aplică la peste 90% din astfel de acțiuni în conducerea de zi cu zi – bateria de înaltă tensiune este încărcată de motoarele electrice, în principal de motorul electric din spate, care acționează ca generator în aceste situații.

Sistemul de recuperare prevede reglarea variabilă a recuperării energiei între ambele module electrice – atât în ​​modul croazieră, când șoferul eliberează pedala de accelerație, cât și în timpul frânării. Gradul de recuperare poate fi setat în trei etape cu ajutorul padelelor de pe volan și este chiar mai puternic diferențiat decât pe e-tron.

La frânarea de la 100 km / h (62,1 mph), Audi e-tron Sportback poate recupera maximum 300 Nm (221,3 lb-ft) și 220 kW. La fel ca în cazul modelului său soră, aceasta reprezintă peste 70% din producția sa și mai mult decât orice alt model de producție. În general, SUV-coupé atinge până la 30% din gama sa prin recuperare.

Frânele, al căror concept inovator de activare electrohidraulică le permite să răspundă cu o viteză excepțională, intră în joc doar la forțe de decelerație mai mari de 0,3 g. În funcție de situația de conducere, sistemul de control decide individual pentru fiecare axă, dacă SUV-ul coupé recuperează folosind doar motoarele electrice, doar frânele roților sau o combinație a ambelor. Tranziția dintre frânarea electrică și cea hidraulică este lină și omogenă, astfel încât șoferul nici nu o observă. Forțele de frânare rămân constante.

Pentru sistemul de frânare al Audi e-tron Sportback, inginerii au redus substanțial ceea ce se numește cuplu de frână rezidual – pierderile care apar în timpul aplicării scurte a plăcuțelor de frână pe disc. De acest lucru beneficiază atât eficiența cât și automonia. Același rezultat este valabil și în cazul altor trei măsuri: În timpul funcționării normale a vehiculului, motorul electric din față este aproape complet decuplat de acționare. O creștere a gamei de utilizare a bateriei de înaltă tensiune combinată cu o reducere a mai multor fluxuri de volum din circuitul de răcire înseamnă că pompa trebuie să asigure mai puțină putere.

Gestionarea termică extrem de flexibilă, care cuprinde patru circuite separate, reglează temperatura componentelor de înaltă tensiune cu eficiență maximă. Acest lucru permite încărcare rapidă de curent continuu, un ciclu de viață lung al bateriei și o performanță reproductibilă chiar și la sarcini mari. Pompa de căldură standard, care utilizează căldura uzată din bateria de înaltă tensiune, poate utiliza până la 3 kW de pierderi reale de energie pentru încălzirea și climatizarea interioară – ceea ce este excepțional de eficient. În funcție de temperatura exterioară, aceasta poate spori gama Audi e-tron Sportback cu până la zece la sută în funcționarea clienților

Audi e-tron Sportback 50 quattro cu 230KW

La lansarea pe piață, Audi va oferi SUV-ul cu o a doua varinantă de putere a motorului. E-tron Sportback 50 quattro generează 230 kW de ieșire și 540 Nm (398,3 lb-ft) cuplu (consum de energie electrică combinată în kWh / 100 km (62,1 mi) *: 26,3 – 21,6 (WLTP); 23,9 – 21,4 ( NEFZ); emisiile de CO2 combinate în g / km (g / mi): 0).

Bateria dispune de o „podea” superioară, iar cele 27 de module ale sale sunt alcătuite din douăsprezece celule prismatice. Sistemul, care cântărește aproximativ 120 de kilograme (264,6 lb) mai puțin decât bateria Sportback 55 quattro, oferă 71 kWh de energie (64,7 kWh net). Acest lucru permite SUV-ului  coupé să acopere până la 347 de kilometri (215,6 mi)  în ciclul WLTP. Audi e-tron Sportback 50 quattro accelerează de la 0 la 100 km / h (62,1 mph) în 6,8 secunde și are o viteză maximă de 190 km / h (118,1 mph) (consum de energie electrică combinată în kWh / 100 km (62,1 mi) ) *: 26,3 – 21,6 (WLTP); 23,9 – 21,4 (NEFZ); emisiile de CO2 combinate în g / km (g / mi): 0).

Modalități de încărcare

Pe distanțe lungi, Audi e-tron Sportback 55 quattro se poate încărca cu curent continuu (DC) până la 150 kW la stațiile de încărcare rapidă. În mai puțin de jumătate de oră, bateria atinge 80% din capacitatea sa – suficient pentru următoarea etapă a călătoriei sale pe distanțe lungi. E-tron Sportback 50 quattro se poate încărca până la 120 kW și atinge un statut de încărcare identic în același timp.

Încărcarea la stațiile publice de încărcare AC poate fi efectuată folosind un cablu standard 3-pini. Aici sunt disponibile până la 11 kW de putere, care pot fi majorați la 22 kW cu un al doilea dispozitiv de încărcare opțional la bord care va fi disponibil din vara anului 2020. Serviciul propriu de încărcare al Audi, serviciul de încărcare e-tron, oferă acces facil la aproape 120.000 de puncte de încărcare publică în 21 de țări europene – iar numărul este în creștere.

Indiferent dacă este AC sau DC, 11 sau 150 kW – o singură placă este necesară pentru a începe procesul. Funcția Plug & Charge, care urmează să fie urmată și în 2020, va face încărcarea și mai convenabilă: Mașina se autorizează la stația de încărcare și o activează.

Audi oferă, de asemenea, o serie de soluții pentru încărcarea în garaj acasă, în funcție de capacitatea alimentării interne. Sistemul standard de încărcare compact este potrivit pentru o conexiune simplă de 230 de volți și pentru o ieșire trifazată de 400 de volți cu o putere de până la 11 kW.

Forma și funcția perfecționate

Cu un ampatament de 2.928 de milimetri, Audi e-tron Sportback are spațiu suficient pentru cinci ocupanți, împreună cu gențile lor. Zona din spate este cu doar 20 de milimetri mai mică decât în ​​Audi e-tron. Inclusiv cu compartimentul de depozitare de 60 litri de sub capotă, care găzduiește trusa de scule a vehiculului și cablul de încărcare, mașina oferă un total de 615 litri (21,7 cu ft) capacitate de bagaje. Rbatarea spătarului scaunelor din spate crește capacitatea  la 1.655 litri (58,4 cu ft). Portbagajul se deschide și se închide electric, prin mișcarea piciorului, ca opțiune.

Palpabil și inteligent

La fel ca în cazul tuturor modelelor de clasă mare de la Audi, e-tron Sportback este dotat și cu sistemul de operare tactil MMI cu două afișaje. Un puls tactil și acustic confirmă când un deget activează o funcție. Pe ecranul tactil superior de 12,1 inci, șoferul controlează setările de informare electronică, telefonie, navigare și e-tron dedicate. Ecranul inferior de 8,6 inci este utilizat pentru introducerea textului și pentru funcționarea funcțiilor de comoditate și de control al climei. Structura meniului este intuitiv logică și plană în același mod ca un smartphone; graficele sunt clare și condensate.

Audi connect

Audi e-tron Sportback este echipat standard cu MMI Navigation plus și radio digital DAB +. Sistemul de infotainment de top acceptă standardul de transmisie a datelor de mare viteză LTE Advanced și vine cu un hotspot Wi-Fi integrat pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Sistemul de navigație face sugestii de destinație inteligente pe baza călătoriilor anterioare. Traseul este calculat atât la bord în mașină, cât și online, pe serverele furnizorului de hartă și de navigare AICI, care monitorizează situația generală a traficului din regiune.

Gama variată de funcții de navigare și infotainment Audi conectează perfect ghidul rutelor. Reperele includ informații despre trafic online, navigare cu Google Earth ™, planificatorul rutelor e-tron, radio hibrid și servicii Car-to-X. Cele mai recente dintre acestea sunt serviciul de parcare pe stradă, care ajută la găsirea unor locuri de parcare pe marginea drumului și informații despre semafor. În unele orașe, acesta din urmă conectează mașina la computerul central care controlează sistemele de semafor și oferă informații șoferului din cabina virtuală Audi. Astfel, serviciul contribuie la un stil de conducere eficient și facilitează un flux constant de trafic.

O altă componentă a pachetului este serviciul de voce Amazon bazat pe cloud Alexa, care este complet integrat în sistemul de operare MMI al Audi e-tron Sportback. Șoferul îl poate folosi pentru a efectua o serie de sarcini, cum ar fi plasarea comenzilor și găsirea informațiilor despre multe evenimente curente. Serviciul oferă acces la peste 80.000 de abilități Alexa.

Funcții la cerere

Audi e-tron Sportback este un purtător standard pentru noile servicii digitale și zone de afaceri pe care le deschide brandul. Una dintre acestea este oferirea de „funcții la cerere”, care acoperă funcții din zonele de lumină, sisteme de asistență pentru șoferi și infotainment. Clientul le poate rezerva online – la cerere și în orice moment. Chiar și după ce și-au luat livrarea mașinii, clientul poate acum să o personalizeze în mod continuu conform cerințelor individuale. Fiecare funcție poate fi obținută pentru diferite perioade – lunar, anual sau permanent. Funcțiile sunt rezervate fie prin aplicația myAudi, fie pe portalul online myAudi și sunt plătite în mod convenabil și sigur prin intermediul AudiPay.

Sistemele de asistență

Sistemele de asistență pe care le oferă Audi în e-tron Sportback ajută în multe situații. Sistemele de siguranță față Audi pre sense sunt dotare standard. Audi oferă pachetul de asistență City special pentru traficul urban. Include funcții de asistență la intersecție și asistență de trafic încrucișat în spate, precum și avertismente de schimbare a benzii și de ieșire. Audi pre sens 360 °, combinația dintre Audi pre sens față, spate și lateral este montate din start. Acest sistem detectează pericolele de coliziune și inițiază măsuri de protecție țintite – de la frânarea completă la întinderea centurilor de siguranță.

Punctele de reper ale pachetului de asistență Tour sunt asistența de croazieră adaptivă, care simplifică controlul longitudinal și lateral, precum și asistența de eficiență. Acesta din urmă folosește datele de la senzorii de bord, sistemul de navigație și serviciile Car-to-X și semnalele către șofer atunci când are sens să-și ia piciorul de pe pedala de accelerație.

În combinație cu cruise-corntrol adaptiv și recunoașterea semnelor de trafic, asistentul de eficiență poate, de asemenea, frâna și accelera în mod predictiv SUV coupé. Funcțiile de asistență la rotire, asistență de evitare a coliziunii și asistență de urgență completează pachetul tur. Audi oferă, de asemenea, asistență în parc, asistență de viziune pe timp de noapte și camere de 360 ​​de grade care permit șoferului să selecteze din mai multe vizualizări.

Controlerul central de asistență a șoferului funcționează standard în spatele sistemelor de asistență la șofer în Audi e-tron Sportback. Calculează continuu un model diferențiat al împrejurimilor. În funcție de opțiunile selectate, datele sunt primite de la până la cinci senzori radar, cinci camere și douăsprezece senzori cu ultrasunete.

La lansare “edition one”

Audi e-tron Sportback, care este construit în uzina neutră de CO2 de la Bruxelles, va debuta pe piața europeană în primăvara anului 2020. În Germania, e-tron Sportback va fi disponibil în două variante de ieșire, cu prețul de bază. începând de la 71.350 EUR. Pentru a celebra lansarea, Audi va oferi modelul în ediție limitată „edition one” în culoarea albastru plasmatic.

Audi e-tron Sportback = Edition One
Audi e-tron Sportback = Edition One

Bazat pe exteriorul liniei S, include, de asemenea, oglinzile exterioare virtuale, accesoriile finisate într-un aspect din aluminiu, roți exclusive de 21 inch, etrierile de frână portocaliu și trapa panoramică din sticlă. Pragurile iluminate ale pragului frontal proiectează denumirea modelului „ediția 1” ca logo pe pământ.

Interiorul oferă posibilitatea de a alege între selecția designului interior, suplimentat cu scaune contur personalizate, cu huse exclusiv pentru scaune gri Monaco, din piele Valcona, și interior S line cu scaune sport, de asemenea, din piele Valcona.

Echipamentul include, de asemenea, sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu sunet 3D frontal, pachetul de asistență și farurile cu LED-uri matrice cu semnal de rotație dinamică față și spate, precum și scenarii de lumină dinamică.

––––

Consumul de combustibil al modelelor enumerate

(Informații privind consumul de combustibil / energie și emisiile de CO2 în intervale în funcție de nivelul de echipament ales al mașinii.)

Audi e-tron Sportback 50 quattro

Consum combinat de energie electrică în kWh / 100 km (62,1 mi): 26,3 - 21,6 (WLTP); 23,9 - 21,4 (NEFZ); Emisii de CO2 combinate în g / km (g / mi): 0

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Consum combinat de energie electrică în kWh / 100 km (62,1 mi): 26,0 - 21,9 (WLTP); 22,7 - 20,6 (NEFZ); Emisii de CO2 combinate în g / km: 0

Audi e-tron 55 quattro

Consum combinat de energie electrică în kWh / 100 km (62,1 km): 26,4 - 22,9 (WLTP); 24,6 - 23,7 (NEFZ); Emisii de CO2 combinate în g / km: 0