• Noul SUV cu șapte locuri Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi disponibil în Europa în cursul acestui an.
  • Sistemul de propulsie electrificat combină motorul pe benzină 3.0 EcoBoost, un motor electric și un pachet de baterii pentru a dezvolta 450 CP, un cuplu de 840 Nm și 40 de kilometri de autonomie pur electrică în oraș.
  • Modelul este o noutate pentru piața europeană și oferă în echiparea standard tehnologii precum Asistența la frânare pentru manevrele în marșarier (Reverse Brake Assist) sau Tempomatul Adaptiv cu oprire-pornire, recunoaștere a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei și centrare pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring).
  • Interiorul luxos oferă un display tactil de 10.1 inch ca interfață pentru sistemul de conectivitate SYNC 3 și pachete precum modemul integrat FordPass Connect, B&O Sound System sau o configurație flexibilă și ușor de operat a scaunelor.
  • Versatilitatea, capacitățile și rafinamentul sunt optimizate cu ajutorul unei transmisii automate cu 10 trepte, secondată de sistemele Intelligent All-Wheel Drive, Terrain Management System și Drive Modes.

AMSTERDAM, Olanda, 2 aprilie 2019 – Noul SUV Ford Explorer și-a făcut astăzi debutul european în cadrul evenimentului special Go Further, care a avut loc la Amsterdam. Ford a anunțat faptul că o versiune plug-in hybrid a celui mai vândut SUV din Statele Unite ale Americii va intra oficial pe piața din Europa în cursul acestui an.

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit în două versiuni specifice, foarte bine echipate și cu volan pe partea stângă: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, și luxosul Explorer Platinum. Ambele sunt animate de un sistem de propulsie care asociază motorul Ford EcoBoost V6 de 3.0 litri și un motor electric/generator pentru a dezvolta 450 CP și un cuplu de 840 Nm. Sistemul oferă și posibilitatea rulării în modul 100% electric.

Sistemul Ford Intelligent All-Wheel Drive este standard, fiind sprijinit de cele șapte setări disponibile ale pachetului Drive Modes și de transmisia automată Ford cu 10 rapoarte, ce optimizează performanțele în scenarii care variază de la rularea urbană la off-road. Experiența rafinată la șofat îi inspiră încredere celui de la volan și este optimizată printr-o serie de tehnologii de asistență a șoferului. Lista include Tempomatul Adaptiv cu oprire-pornire, recunoaștere a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei și centrare pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring).

Interiorul excepțional de spațios, luxos și orientat către confortul pasagerilor oferă elemente tehnologice și de confort avansate, implicit un display tactil cu diagonala de 10.1 inch orientat pe verticală și un instrumentar de bord digital cu diagonala de 12.3 inch. Familiile pot să profite la maximum de călătorii datorită versatilității spațiului pentru bagaje și configurațiilor scaunelor pasagerilor, dar și grație inovațiilor dedicate membrilor acestora, așa cum este accesul facil cu ajutorul unei singure mâini la scaunele de pe rândul al treilea.

“Sunt extrem de încântat de faptul că emblematicul Ford Explorer vine în Europa. Noul Explorer este disponibil cu un design fabulos și cu un nivel fenomenal de dotări. Cel mai versatil SUV pe care l-am oferit vreodată clienților din regiune este capabil să transporte șapte adulți în confort absolut, să tracteze fără probleme 2500 de kilograme și să ofere în paralel o autonomie pur electrică de 40 de kilometri în oraș”, spune Roelant de Waard, vicepreședinte al biroului de Marketing, Vânzări și Service Ford Europa. “Tehnologii precum display-ul tactil de 10.1 inch și Asistența la frânare pentru manevrele în marșarier debutează în Europa și transformă noul Explorer Plug-In Hybrid într-un model încântător care este foarte ușor de condus”.

Construită pornind de la o coală albă de hârtie, cea de-a șasea generație Ford Explorer a fost prezentată clienților din Statele Unite la începutul acestui an. Introdus pe piață în 1991, Explorer a contribuit în SUA la creșterea rapidă a segmentului SUV-urilor, clasă de vehicule care astăzi a devenit un succes imens la nivel mondial.

Rulare cu emisii zero

Noul Explorer Plug-In Hybrid oferă în multe scenarii eficiența energetică, rafinamentul și beneficiile dinamice ale unui sistem de propulsie electrificat, păstrând în același timp autonomia unui motor tradițional cu combustie internă. Autonomia urbană pur electrică de 40 de kilometri califică modelul pentru reduceri de taxe sau bonusuri la achiziție pe unele dintre piețele europene.

Motorul EcoBoost de 3.0 litri și 350 CP este sprijinit de un motor electric de 100 CP. Bateria Litiu-Ion cu capacitatea de 13.1 kWh poate fi încărcată printr-o mufă localizată pe aripa frontală din partea stângă, între portieră și pasajul roții. În plus, bateria este alimentată automat în mers cu ajutorul tehnologiei de încărcare regenerabilă care captează energia cinetică altfel pierdută în timpul operațiunii de frânare.

Motorul electric îi permite lui Explorer să ruleze în modul 100% electric cu emisii zero și le oferă șoferilor posibilitatea de a alege când și cum să activeze energia electrică stocată în baterii prin utilizarea modurilor EV Auto, EV Now, EV Later și EV Charge. În momentul în care bateria atinge cel mai coborât punct de descărcare, Explorer comută automat pentru o eficiență optimizată pe modul EV Auto, suplimentând puterea motorului pe benzină cu asistență din partea motorului electric prin utilizarea energiei captate. Explorer Plug-In Hybrid anticipează un nivel de emisii de 78 de grame CO2/km și un consum mediu de 3.4 litri/100 km*.

Arhitectura de tip hibrid paralel a lui Explorer Plug-In Hybrid permite, de asemenea, ca întreaga putere și întreg cuplul cumulate ale motoarelor termic și electric să fie puse la dispoziție în același timp pentru un nivel ridicat al performanțelor atât pe șosea, cât și în off-road. În plus, capacitatea de tractare a modelului se ridică la 2500 de kilograme. Sofisticata transmisie Ford cu 10 rapoarte optimizează și mai mult rafinamentul și eficiența la nivelul consumului.

Pachetul tehnologic Terrain Management System utilizează modulul selectabil Drive Modes pentru a le permite clienților să-și personalizeze experiența în funcție de condițiile de trafic, de situația climaterică și de natura suprafeței de rulare. Drive Modes include modurile Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco și Deep Snow and Sand, fiecare dintre acestea oferind un element grafic unic pe instrumentarul de bord cu diagonala de 12.3 inch. Sistemul de control la coborârea pantei (Hill Descent Control) facilitează la rândul său abordarea traseelor off-road.

Călătorii fără griji în orașe și în afara lor

Tehnologiile sofisticate de asistență a șoferului contribuie la o experiență de șofat rafinată și intuitivă pentru clienții lui Explorer Plug-In Hybrid, incluzând sisteme concepute pentru a înlesni șofatul unei mașini de gabarit în mediul urban.

A doua generație a sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2) permite parcări complet automate în spațiile paralele și perpendiculare prin simpla apăsare a unui buton. Sistemul identifică locurile de parcare disponibile, iar șoferul poate activa mișcările mașinii selectând poziția N (Neutral) a transmisiei și menținând apăsat un buton plasat pe consola centrală. Vehiculul controlează complet mișcările înspre înainte și înapoi ale mașinii, accelerația și frânarea, dar și mișcările volanului, manevrând mașina în spațiul identificat înainte de a angaja poziția P (Park) a transmisiei. De asemenea, tehnologia îi ajută pe șoferi să iasă din locurilele paralele de parcare cu ajutorul sistemului de asistență la ieșirea din parcare (Park-Out Assist).

Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort cu alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert), îi avertizează pe șoferii care ies în marșarier din locul parcare în legătură cu vehiculele care trec prin spatele mașinii și poate acționa frânele pentru a evita sau limita efectele unor eventuale coliziuni dacă șoferul nu răspunde la avertismente.

Adițional, Sistemul de asistență la frânare pentru manevrele în marșarier (Reverse Brake Assist) utilizează senzori radar și ultrasonici pentru a detecta obiectele aflate pe traiectoria mașinii și poate activa automat frânele pentru a evita coliziuni iminente când mașina rulează în marșarier la viteze reduse. Șoferii sunt ajutați suplimentar de camerele spate și față cu auto-curățare care împreună cu cele două camere adiționale de la baza oglinzilor laterale produc o imagine la 360 de grade în jurul mașinii, aceasta fiind proiectată pe ecranul central.

Tehnologia de asistență pre-coliziune cu detectarea pietonilor și bicicliștilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection), poate identifica pietonii și bicicliștii aflați pe carosabil sau în apropierea carosabilului și care ar putea intersecta traiectoria mașinii. Sistemul acționează automat frânele dacă detectează o potențială coliziune atunci când șoferul nu răspunde la avertizări.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire, recunoașterea indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei și centrarea pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control (ACC) with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring) ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașinile din față și reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic ușor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate ajusta viteza mașinii pentru a se încadra în limitele legale monitorizând indicatoarele de pe marginea sau de deasupra șoselei și detectând limitările de viteză. În plus, sistemul utilizează informațiile suplimentare oferite de sistemul de navigație integrat.

Funcționalitatea de Oprire-Pornire (Stop & Go) îi permite sistemului ACC să oprească complet automat vehiculul în traficul aglomerat și să repornească de pe loc dacă durata de staționare este mai mică de 3 secunde. Pentru timpi mai mari de staționare, șoferul poate să acționeze un buton aflat pe volan sau să apese ușor accelerația pentru a porni din nou.

Tehnologia de centrare a mașinii pe mijlocul benzii monitorizează marcajele de pe șosea și poate aplica impulsuri ușoare, dar perceptibile asupra direcției pentru a ajuta mașina să rămână pe centrul benzii atunci când Tempomatul Adaptiv (ACC) este activat. Concepută pentru a ajuta șoferii la viteze de până la 200 de km/h, tehnologia este sprijinită și de intervenție acustică și vizuală dacă sistemul detectează lipsa oricărei acțiuni a șoferului asupra volanului.

Seria de tehnologii care ajută șoferii să evite sau să minimizeze efectele unor nedorite accidente continuă cu Sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane-Keeping System) și cu Asistența suplimentară în coloana de direcție la evitarea obstacolelor (Evasive Steering Assist), care îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita accidentele. Sistemul de frânare post-coliziune (Post-Impact Braking) ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare în cazul unui accident.

“Nu vorbim despre echiparea mașinii cu tehnologie de dragul tehnologiei”, spune Torsten Wey, manager al biroului Sisteme de Asistență și Tehnologii de Siguranță din cadrul Ford Europa. “Vorbim despre îmbunătățirea experienței de șofat, despre transformarea călătoriilor în experiențe mai puțin stresante și despre modurile în care putem să-i ajutăm pe șoferi să se simtă mai încrezători atunci când se află la volan”.

Capabil și confortabil

Cu peste 5 metri lungime, doi metri lățime și aproape doi metri înălțime, noul Explorer Plug-In Hybrid oferă luxul spațiului pentru până la 7 pasageri pe trei rânduri de scaune.

Pasagerii de pe primul și al doilea rând beneficiază de spații verticale și pentru picioare care măsoară mai mult de un metru, în timp ce lățimea interioară este mai mare de 1.5 metri. Cu o distanță șezut-plafon de peste 96 de centimetri, o lățime interioară de peste un metru și mai mult de 83 de centimetri pentru picioare, al treilea rând de scaune poate de asemenea să găzduiască doi adulți la un nivel înalt de confort.

Scaunele Easy Fold cu Power Raise sunt standard pentru rândul al treilea, în timp ce sistemul Easy Fold este oferit pentru al doilea rând de scaune. Rabatarea celor două rânduri posterioare creează un spațiu de încărcare plat cu capacitatea de 2.274 de litri. Interiorul oferă, de asemenea, diferite spații de stocare cu o capacitate totală de 123 de litri în habitaclu, oferindu-le pasagerilor de pe cele trei rânduri o mulțime de locuri în care aceștia își pot așeza obiectele personale. De asemenea, modelul oferă nu mai puțin de 12 suporturi dedicate pentru pahare sau alte recipiente.

Printre elementele disponibile în echiparea standard și care cresc nivelul de confort se numără: un buton rotativ pentru selectarea poziției transmisiei automate cu 10 trepte; scaune față încălzite, răcite și ajustabile electric în 10 direcții; scaune încălzite pe al doilea rând; zonă de încărcare wireless pentru dispozitivele compatibile; volan încălzit; parasolare retractabile pentru al doilea rând de scaune; geamuri fumurii pentru rândurile posterioare. Versiunea Explorer Platinum oferă standard un sistem audio premium B&O Sound System cu 14 incinte acustice și o putere maximă de 1000 de wați, în timp ce versiunea Explorer ST-Line este echipată cu un sistem audio premium B&O Sound System cu 12 difuzoare și o putere maximă de 800 de wați.

Modemul integrat FordPass Connect transformă Explorer Plug-In Hybrid într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în același timp până la 10 dispozitive. Pe lângă faptul că îi ajută pe șoferi să plănuiască itinerarii mai rapide și mai puțin solicitante cu actualizări Live Traffic prin sistemul de navigație și că le oferă pasagerilor posibilitatea de a accesa stream-uri audio sau video, FordPass Connect permite accesul la o gamă largă de funcționalități prin aplicația de mobil FordPass:

  • Localizarea vehculului (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor posibilitatea de a-și găsi imediat mașina în parcările aglomerate ale mall-urilor.
  • Statusul vehiculului (Vehicle Status) permite oricând verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor și altele.
  • Încuiere/Descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină.
  • Start de la distanță (Remote Start)**

Display-ul tactil de 10.1 inch – standard pe versiunea Platinum – permite umplerea întregului ecran cu harta navigației sau împărțirea acestuia cu informațiile audio. Ecranul utilizează sticlă capacitivă comparabilă cu cea regăsită pe telefoanele mobile inteligente și pe tablete, oferind o interacțiune mai rapidă și mai exactă cu funcțiile sistemului de infotainment SYNC 3. Acesta le permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația și funcțiile sistemului de climatizare – plus telefoanele conectate – cu ajutorul unor comenzi simple, conversaționale.

Display-ul tactil central împarte o serie de informații cu instrumentarul digital, configurat la rândul său pentru a-i sprijini pe șoferii care își doresc să maximizeze funcțiile sistemului de propulsie plug-in hybrid al lui Explorer: ecrane dedicate, implicit descrierea fluxului de energie, sau sfaturi în timp real legate de șofatul eficient sau de încărcarea bateriilor. Pe versiunea Explorer ST-Line, echiparea standard oferă un ecran tactil central de 8 inch care completează instrumentarul de bord digital de 12.3 inch.

Design modern și stilat

O serie de calități consistente la nivel de design au ajutat la definirea lui Explorer în cei 29 de ani de succes pe care modelul i-a experimentat până acum în Statele Unite ale Americii, iar echipa de design a ținut să păstreze aceste importante fragmente moștenite atunci când au creat noua generație. Elementele caracteristice de-a lungul ultimelor decenii includ montanții față și spate de culoare neagră. La imaginea sportivă și stilată contribuie și plafonul plonjat și consola față scurtă.

Explorer Plug-In Hybrid este oferit standard cu jante de 20 de inch din aliaj cu inserții negre atât pe versiunea ST-Line, cât și pe versiunea Platinum.

Varianta ST-Line oferă o grilă frontală neagră glossy, același tratament estetic fiind regăsit pe barele longitudinale de pe plafon și pe inserțiile laterale de pe portiere. La interior sunt oferite cusături contrastante de culoare roșie pe scaune, covorașe și pe volanul sport cu parte inferioară teșită, dar și inserții cu efect de fibră de carbon aplicate pe planșa de bord.

Varianta Platinum este dotată cu o grilă frontală satinată, tratament unitar vizibil și pe barele longitudinale și pe inserțiile laterale ale portierelor. Planșa de bord primește inserții din lemn natural.

“Un nivel masiv de carismă și o prezență fără precedent pe șosea sunt elemente standard pe noul nostru Explorer Plug-In Hybrid, spune Matthias Tonn. “Cu versiunile ST-Line și Platinum disponibile, clienții vor putea să găsească opțiunea care se potrivește perfect personalității acestora”.

# # #

*Valorile oficiale omologate de consum și emisii vor fi anunțate înaintea intrării oficiale pe piață a modelului.

*Consumul declarat energie/combustibil, emisii CO2 şi autonomia electrică sunt măsurate în conformitate cu cerinţele tehnice şi specificaţiile Regulamentelor europene (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 692/2008 cu amendamentele subsecvente. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune, nu pentru toate versiunile unui model. Procedura standard de testare aplicată permite compararea între două tipuri diferite de vehicule şi diferiţi producători. Suplimentar faţă de eficienţa consumului de combustibil al unei maşini, manevrabilitatea şi alţi factori care nu sunt de natură tehnică joacă un rol în determinarea consumului de combustibil/energie, emisiilor de CO2 şi autonomiei electrice. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.

Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizând procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) în conformitate cu specificațiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedură de testare este mai realistă în măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui complet procedura actuală, New European Driving Cycle (NEDC). În perioada eliminării treptate a ciclului NEDC, consumul și emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifică anumite elemente ale testelor, vor exista variații în cifrele anterioare de consum și emisii (de exemplu, aceeași mașină ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil și ale emisiilor de CO2).

**în regiunile permise de lege.