Hyundai Profecy
Hyundai Prophecy

Hyundai a prezentat conceptul electric „Prophecy” în cadrul unei prezentări video, care poate fi vizionată accesând https://www.youtube.com/watch?v=rtNfQuez_V0. Noul model, care este inspirat de filosofia de design „Sensuous Sportiness”, încorporează conceptul „Optimistic Futurism”.Cu aceasta ocazie, oficialii Hyundai Thomas Schemera, Head of Product Division Hyundai Motor Group; Luc Donckerwolke, Chief Design Officer Hyundai Motor Group si Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product Hyundai Motor Europe au oferit detalii despre strategia de electrificare a companiei.

Până în anul 2025, Hyundai va extinde gama de produse până la 44 de vehicule electrificate, cu o investitie de aprox. 50 de miliarde de euro în cercetarea și dezvoltarea viitoarelor tehnologii. Obiectivele companiei vizează comercializarea unui număr de 670.000 de autovehicule electrice și fuel cell și poziționarea printre primii trei furnizori de EV la nivel mondial. În Europa, până la finalul anului 2020, peste 75% dintre autovehiculele gamei vor fi electrificate, scopul producătorului fiind de a furniza aprox. 80.000 de unități cu emisii zero.

Producția lui Kona Electric se extinde în Europa

„Prophecy” oglindește formele și proportiile conceptului „45” prezentat anul trecut, fiind inspirat de filosofia de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, caracterizată prin linii simple și structuri minimaliste. Autovehiculul dispune de o silueta cu proporții inspirate de un design aerodinamic. Utilizând un ampatament extins și console de dimensiuni reduse, echipa de designeri Hyundai a obținut Ultimate Automotive Form, caracterizată prin suprafețe fluide, design armonios și funcționalitate.

Conceptul 45

„Prophecy” stabilește un nou standard în segmentul EV și poartă viziunea de design Hyundai către noi orizonturi”, a declarat SangYup Lee, Head of Hyundai Global Design Center. 

Hyundai Prophecy
Hyundai Prophecy

Având la bază filosofia Hyundai „Sensuous Sportiness”, profilul se remarcă printr-o linie curbă continuă, care subliniază designul atemporal. Linia dinamică și elegantă a autovehiculului, creată de aripile din spate, generează senzația de mișcare, chiar și atunci când staționează.

Designul se remarcă printr-o aerodinamica excelentă, caracteristica specifică unui autovehicul electric. Jantele permit canalizarea aerului spre partea laterală a caroseriei, efectul fiind amplificat de spoilerul spate integrat, prin gestionarea forței de apăsare care îmbunătățește stabilitatea autovehiculului, la deplasarea cu viteză mare.

Utilizarea unui material transparent permite vizualizarea componentelor funcționale din interior. Această caracteristică de design se regăsește la nivelul spoilerului, al farurilor și al sistemului de monitorizare video (CMS), accentuând atractivitatea modelului.

Tehnologia de iluminare utilizată pentru prima dată la conceptul „45” a fost perfecționata, fiind acum integrată în faruri, lampa din spate și spoiler. Pe viitor, această semnătură luminoasa va reprezenta un element specific de design pentru gama de modele Hyundai.

Apartenența conceptului „Prophecy” la segmentul EV se remarcă și în cazul podelei. Grila de aerisire lată, montată sub bara de protecție, canalizează aerul pentru o răcire eficientă a bateriilor.

 „Prophecy” utilizează o tehnologie de condus autonom. În locul volanului clasic există două joystick-uri, unul pe consola centrală, iar celălalt pe garnitura portierei. Conducătorul auto poate controla autovehiculul dintr-o poziție confortabilă, având parte de o experiență de condus intuitivă. Mai mult, acesta poate accesa o gamă diversificată de funcții, care pot fi selectate prin intermediul butoanelor integrate în joystick-uri. Modificările de design obținute prin utilizarea joystick-urilor conferă pasagerilor o vizibilitate sporită. 

Hyundai ProfecyLa interior au fost utilizate materiale ecologice. Prizele de aer exterioare, amplasate în partea inferioară a portierelor, contribuie la optimizarea fluxului de aer prin intermediul sistemului „Clean Air Technology”. 

Denumirea modelului concept reflectă rolul pe care îl are această lansare. „Prophecy” prefigurează direcția de design a viitoarelor modele Hyundai, stabilind în același timp un etalon pentru autovehiculele electrice ale gamei.