Active-Shift-Control
Active-Shift-Control

Hyundai dezvoltă în premieră mondială tehnologia Active Shift Control pentru automobilele hibride.

Hyundai Motor Group a dezvoltat pentru prima dată în lume tehnologia Active Shift Control (ASC). Inovația optimizează eficiența transmisiei automate prin monitorizarea schimbării treptelor de viteză de 500 de ori pe secundă și ajustarea cu precizie a vitezei de rotație a transmisiei pentru schimbarea mai rapidă a treptelor de viteză.

Noua tehnologie va fi disponibilă în curând pe modele hibride Kia și Hyundai.
Active-Shift-Control
Active-Shift-Control

Tehnologia ASC folosește un nou software pentru Unitatea de Control Hybrid (Hybrid Control Unit – HCU), care controlează motorul electric pentru a alinia vitezele de rotație ale motorului și transmisiei, pentru a reduce timpul de schimbare a treptelor de viteză cu 30%. Tehnologia oferă de asemenea, schimbarea mai lină a treptelor de viteză, în ciuda timpului mai rapid de schimbare.

O inovație remarcabilă

„Dezvoltarea primei tehnologii ASC din lume este o inovație remarcabilă care integrează un motor de control precis pentru transmisia automată,” spune Kyoung Joon Chang, Vice President și Head of Powertrain Control System Group al Hyundai Motor Group. „Va contribui atât la economisirea combustibilului, cât și la o experiență de condus mai plăcută pentru clienții noștri.”

Program de control logic independent aplicat motorului electric

Automobilele hibride convenționale nu au convertizor de cuplu pentru îmbunătățirea economiei de combustibil, deoarece convertizorul de cuplu pierde energie în timpul procesului de transmisie. Deși eficient din punctul de vedere al consumului, un astfel de sistem are nevoie de un timp mai mare pentru a asigura o schimbare lină a treptelor de viteză.

Tehnologia ASC permite motorului electric hibrid să preia controlul schimbării treptelor de viteză prin aplicarea noului software pentru Unitatea de control (Hybrid Control Unit – HCU) în vederea reducerii timpilor de schimbare a treptelor de viteză. HCU monitorizează viteza de rotație a transmisiei de 500 de ori pe secundă, cu ajutorul unui senzor instalat în motorul electric, pentru a sincroniza rapid viteza sa de rotație cu cea a motorului.

Sitemul Active-Shift-Control
Sitemul Active-Shift-Control

Ca urmare a acestei sincronizări, timpul de schimbare a treptelor de viteză este redus cu 30%, de la 500 ms la 350 ms. Acest lucru nu contribuie doar la îmbunătățirea performanțelor accelerației automobilelor hibride, dar și la fiabilitatea transmisiei, reducând și frecările din timpul schimbării treptelor de viteză.