Hyundai RM 19
Hyundai RM 19

Hyundai prezintă prototipul RM19 la Salonul Auto de la Los Angeles. Pentru acest model Hyundai și Rimac Automobili vor dezvolta versiuni de propulsie de înaltă performanță electrice și hibride.
Hyundai a demarat proiectul RM (Racing Midship) în 2012, pentru a dezvolta și pentru a transfera tehnologiile din domeniul motorsportului cptre viitoarele modele ale gamei N.

Încă de la începuturile proiectului, concretizat cu seriile RM14, RM15 si RM16, modelele RM au fost supuse unor teste extinse pentru a verifica noile tehnologii, pentru a studia efectul lor asupra performanțelor vehiculelor, dar și pentru a fi îmbunătățite și implementate pe viitoarele modele ale diviziei N.

Hyundai RM 19
Hyundai RM 19

“Platforma RM este un banc de teste versatil care permite evaluarea eficientă a noilor tehnologii și motoare în condiții normale de exploatare pe drumurile publice”, a declarat Albert Biermann, directorul diviziei de cercetare și dezvoltare a Hyundai Motor Company. “Pe parcursul evolutiei seriei RM, inginerii Hyundai au acumulat informații prețioase, efectuând teste variate și folosind soluții tehnice diferite.”

Echipat cu cel mai puternic motor al marcii, 2 litri, turbo benzina, 390 CP, RM19 ajunge de la 0 la 100 km/ h în mai puțin de 4 secunde. Prototipul împarte acest propulsor cu versiunile dezvoltate de Hyundai N pentru modelele care concurează în competițiile TCR.

Spre deosebire de aceste modele, care sunt afectate de anumite restricții prevăzute în regulamentul sportiv, RM19 oferă o putere suplimentara. Conceptul are aceleași performanțe ca o mașinș de curse, in ceea ce privește puterea motorului, aderența sau frânarea, dar totul adaptat pentru o utilizare cotidiană pe drumurile publice.

Hyundai RM 19
Hyundai RM 19

In afara motorului pe benzină, prototipul poate fi echipat si cu alte versiuni disponibile în gamă. In plus, prin investițiile recente și parteneriatul strategic cu Rimac Automobili, Hyundai va dezvolta modele de înaltă performanță cu motorizări electrice si hibride. Obiectivul Hyundai Motor Group este de a lansa 44 de modele eco pana in anul 2025, brandul Hyundai N fiind inclus in strategia de dezvoltare a unei serii de modele cu emisii zero.

Hyundai Motorsport dezvoltă primul model electric pentru competiții

Inițiala ‘N’ vine de la Namyang, locul unde, din 1995, se află centrul R&D Hyundai și unde a fost dezvoltat primul concept, dar si de la circuitul Nürburgring, acolo unde se află centrul european de teste al companiei.

Divizia N folosește experiența mărcii din domeniul motorsport, pentru a dezvolta modele de înaltă performanță dedicate utilizării cotidiene, care să ofere experiențe dinamice pasionaților de condus. Aceeași idee este transmisă și de logo-ul ‘N’, al cărui design este inspirat de traseul sinuos al circuitului Nürburgring.

Hyundai RM 19
Hyundai RM 19

Tehnologiile folosite pentru gama Hyundai N sunt testate pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife, unde fiecare model poate parcurge până la 180.000 de kilometri în condiții meteo diverse. Tot aici se afla și centrul tehnic și de teste al Hyundai Motor Europe, care se întinde pe o suprafața de 3.600 de metri pătrați.