Kia la expoziția IAA Mobility cu două automobile electrice high-tech. Noul Sportage plug-in hybrid prezentat în premieră europeană și modelul complet electric EV6

Kia Europe a debutat nu cu unul, ci cu două automobile electrice foarte avansate la expoziția IAA Mobility din Munchen, afirmându-și astfe statutul de pionier în transportul sustenabil cu emisii zero.

Sportage plug-in hybrid (PHEV) și EV6

Plasat în prim plan – și reprezentând o premieră globală – noul model Sportage plug-in hybrid (PHEV) reinventează SUV-ul ca o mașină de zi cu zi eficientă, dinamică și practică, capabilă atât pe șosea cât și în off road.

Kia Sportage plug-in
Kia Sportage plug-in

Lângă noul Sportage PHEV, la IAA Mobility se află și modelul EV6 – primul automobil electric dedicat (BEV) Kia – care debutează în Europa ilustrând noua filosofie de design și angajamentul Kia pentru o mobilitate sustenabilă.

Noul model european Sportage plug-in

Dezvoltat pe o nouă arhitectură avansată care cuprinde inovații și tehnologii de ultimă oră în electrificarea sistemului de propulsie, noul model european Sportage PHEV se prezintă ca un SUV fără compromisuri, ecologic și dinamic.

Kia Sportage plug-in
Kia Sportage plug-in

Acesta combină puterea și performanța cu capacitatea de a fi condus fără emisii doar în modul electric, putând acoperi majoritatea călătoriilor zilnice de la domiciliu la serviciu sau pentru cumpărăturile zilnice.

Modelul Sportage PHEV dispune de motorul Kia T-GDi de 1.6 litri, un motor electric de tip  „permanent magnet traction” de 66.9 kW și un acumulator litiu-ion polimer de 13.8 kWh.

Combinația de propulsie oferă o putere totală a sistemului de 265 CP, cu 180 CP provenind de la motorul cu ardere internă.

Kia Sportage plug-in
Kia Sportage plug-in

Kia Hybrid Starter Generator (HSG)

De asemenea, beneficiază de cel mai recent modul Kia Hybrid Starter Generator (HSG) de înaltă eficiență și performanță și de unitatea Hybrid Power Control Unit (HPCU).

Modulul HSG ajută la obținerea unei eficiențe ridicate și a optimizării NVH (nivelul de zgomot și vibrații), parțial datorită dispunerii magnetului permanent high-tech într-o aplicare cu înclinare în două etape.

Kia Sportage plug-in
Kia Sportage plug-in

Unitatea HPCU realizează o performanță îmbunătățită, o eficiență sporită și o reducere a zgomotului per ansamblu, deși unitatea este mai mică, ca dimensiune, în comparație cu sistemul anterior.

Proiectarea modelului Sportage PHEV a fost atent studiată pentru a evita impactul negativ asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Drept urmare, bateria de înaltă tensiune este plasată central între cele două axe, sub caroseria SUV-ului, asigurând o distribuție echilibrată a greutății și un spațiu interior practic, confortabil și versatil.

Pachetul de baterii de ultimă generație al modelului Sportage PHEV este dotat cu o unitate de management a bateriei de înaltă tehnologie care monitorizează constant starea bateriei, inclusiv factori precum curentul, tensiunea, izolarea și diagnosticarea defecțiunilor. De asemenea, pachetul dispune de o unitate avansată de monitorizare a celulei bateriei care măsoară și monitorizează tensiunea și temperatura acesteia.

Kia Sportage plug-in
Kia Sportage plug-in

Sistemul on-board charger (OBC) al modelului PHEV este evaluat la 7.2 kW, oferindu-i o densitate de putere de top, de 1.53kW / ℓ și o eficiență de 95%. Modelul Sportage PHEV vine echipat cu o transmisie automată avansată cu șase trepte de viteză.

„Noul model Sportage plug-in hybrid evidențiază în continuare misiunea Kia de a accelera mobilitatea sustenabilă în întreaga Europă”, a declarat Jason Jeong, președinte al Kia Europe.

Kia Sportage plug-in
Kia Sportage plug-in

EV6 – primul automobil electric construit pe arhitectura E-GMP

Crossover-ul avangardist EV6 este primul automobil electric dedicat lansat sub noua filosofie de design Kia „Opposites United” și primul automobil construit pe noua platformă Electric Global Modular Platform (E-GMP) dezvoltată de Kia.

EV6 este alimentat exclusiv de energie electrică și oferă o gamă largă de configurații pentru sistemul de propulsie cu autonomie extinsă și emisii zero. Este primul automobil electric Kia disponibil cu tracțiune pentru puntea spate (2WD) sau cu tracțiune integrală (AWD).

EV6
EV6

EV6 cu tracțiune spate sau integrală

Modelul EV6 cu tracțiune spate (2WD) de 77.4kWh poate parcurge până la 528 kilometri (328 mile) cu o singură încărcare a bateriei în ciclul combinat WLTP*. Cu un cuplu maxim de 605 Nm disponibil pe versiunea cu tracțiune integrală (AWD), modelul EV6 poate accelera de la 0 la 100 km / h în doar 5.2 secunde.

Toate versiunile modelului EV6 au atât capacități de încărcare de 800V, cât și de 400V, fără a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Mașina este capabilă de o încărcare de mare viteză de la 10 la 80% în doar 18 minute. În plus, o unitate integrată de control a încărcării (ICCU – Integrated Charging Control Unit) permite o nouă funcție vehicle-to-load (V2L), capabilă să furnizeze până la 3.6 kW putere pentru a opera alte dispozitive electronice sau pentru a încărca un alt automobil electric, dacă este necesar.

EV6
EV6

Siguranță și confort

Noul EV6 este echipat cu o serie de caracteristici de confort și cele mai noi sisteme avansate de asistență a șoferului, inclusiv sistemul de nouă generație de asistență la conducerea pe autostradă cu asistare la schimbarea benzii de circulație (Highway Driving Assist with lane change assist), sistemul de monitorizare a automobilelor aflate în unghiul mort (Blind Spot View Monitor), sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor frontale (Forward Collision Avoidance Assist including junction turning and crossing functionality), și noua tehnologie Intelligent Front Lighting.

Scaunele relaxante, display-urile curbate de 12.3 inch, comenzile multimodale, spațiu de top și de depozitare impresionante se combină pentru a oferi modelului EV6 un avantaj competitiv care răspunde tuturor nevoilor.

âArhitectura E-GMP permite o structură plană a podelei, ajutând la crearea unui interior confortabil și de primă clasă, care include spațiu pentru picioare în față de 1.078 mm și un spațiu generos de 990 mm pentru picioare în spate. Practicității și funcționalității modelului EV6 se adaugă un spațiu pentru portbagaj de până la 520 litri (VDA).

Accesul fără cheie cu mânerele automate ale ușilor, mai multe moduri de condus care optimizează rularea și manevrabilitatea, tehnologia de afișare head-up cu realitate augmentată și un design extrem de ergonomic ajută în continuare la oferirea unei experiențe care pune întotdeauna șoferul pe primul loc.