Masearti va concura în Formula E, începând din 2023 cu noul monopost Gen 3. Maserati revine astfel oficial în motorsport și își va face debutul în Campionatul Mondial ABB FIA de Formula E începând de anul viitor.

Revenirea pe pistă reste în ADN-ul Maserati

Fiind o marcă genetic orientată către lumea sporturilor cu motor și cu un trecut ancorat în spiritul competiției pure, Maserati este prima marcă italiană ce va concura în Formula E. Întoarcerea pe pistă reînnoiește spiritul competitiv din ADN-ul Maserati.

Prima cursă oficială pentru Maserati și victoria de la clasa 1500 cc. (locul 9 in ierarhia generală).
Prima cursă oficială pentru Maserati și victoria de la clasa 1500 cc. (locul 9 in ierarhia generală).

Combinația dintre istoricul de neegalat al mărcii Maserati în lumea curselor – o marcă legată intrinsec de înalta performanță și atitudinea sa inovatoare față de electrificare se aliniază perfect cu Campionatul Mondial ABB FIA Formula E, primul campionat dedicat exclusive monoposturilor electrice.

Angajamentul Maserati față de mobilitatea electrică

Angajamentul Maserati față de mobilitatea electrică este alimentat de un val de energie nouă, care acum accelerează pentru a rula la viteză maximă cu Folgore, gama completă de modele electrificate.

Toate modelele noi Maserati vor fi disponibile și în variante 100% electrice, inclusiv Maserati Grecale, Maserati GranTurismo și GranCabrio și modelul supersport Maserati MC20.

Team Vitaphone câțtigă titlul mondial pe echipe FIA GT
Team Vitaphone câțtigă titlul mondial pe echipe FIA GT

Campionatul Mondial de Formula E ABB FIA oferă mărcii Maserati o platformă perfectă pentru a-și prezenta moștenirea fără precedent din lumea curselor și să se integreze într-un mediu unde performanța la cote maxime și inovația coexistă.

Maserati va debuta în Sezonul 9 cu noul monopost Gen3

Maserati va debuta în Sezonul 9 cu noul monopost Gen3, cel mai rapid, mai ușor și mai puternic model Formula E dezvoltat vreodată.

Gen3 este cea mai eficientă mașină de curse din lume, având o serie de elemente de design, producție și tehnologie de ultimă oră.

Maserati revine în competiții

Încă de la începuturile Formulei E, cursele dramatice desfășurate pe străzile celor mai reprezentative orașe din lume, ca New York, Monaco, Berlin, Mexico City, Londra sau Roma au fost un laborator pentru mașinile electrice exportate în întreaga lume astăzi, care merg mai departe cu fiecare încărcare prin creșterea eficienței energetice, îmbunătățiri ale autonomiei bateriei și progrese în dezvoltarea sistemului de propulsie.

„Suntem foarte mândri că ne-am întors ca protagoniști în lumea curselor. Suntem alimentați de pasiune și inovatori prin natura mărcii. Avem o istorie lungă de excelență de clasă mondială în competiție și suntem pregătiți să stimulăm performanța în viitor.”

Davide Grasso, CEO Maserati, a comentat: „Suntem foarte mândri că ne-am întors ca protagoniști în lumea curselor. Suntem alimentați de pasiune și inovatori prin natura mărcii. Avem o istorie lungă de excelență de clasă mondială în competiție și suntem pregătiți să stimulăm performanța în viitor.” Grasso a continuat: „În cursa pentru mai multă performanță, lux și inovație, Folgore este irezistibil și este cea mai pură expresie a Maserati. De aceea am decis să ne întoarcem la curse în Campionatul Mondial de Formula E FIA, întâlnindu-ne clienții în centrele orașelor lumii, ducând Tridentul înainte în viitor”.

Jean-Marc Finot, Senior VP, STELLANTIS Motorsport, a adăugat: „Este o mare plăcere pentru STELLANTIS Motorsport să joace un rol în aducerea Maserati înapoi în sporturile cu motor. Dincolo de această bucată de istorie, Maserati Formula E va fi laboratorul nostru tehnologic pentru a accelera dezvoltarea motoarelor electrificate de înaltă eficiență și a software-ului inteligent pentru mașinile noastre sport de serie. Formula E este campionatul perfect în acest scop și suntem foarte mândri să fim primul brand italian care se alătură.”

 Alejandro Agag, fondator și președinte, Formula E, a declarat: „Suntem mândri să primim Maserati în noua lor casă, printre sporturile cu motor de clasă mondială. Campionatul Mondial de Formula E ABB FIA este punctul culminant al curselor electrice. Oferă mediul perfect pentru cele mai dinamice și inovatoare mărci pentru a-și prezenta capacitățile tehnologice alături de ambițiile lor sportive.”

 Jamie Reigle, CEO, Formula E, a declarat: „Suntem încântați că Maserati se va alătura erei Gen3 a Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA și va juca un rol definitoriu în reimaginarea viitorului sportului cu motor. Formula E concurează în inima celor mai emblematice orașe din lume și este urmărită cu pasiune de un public global progresiv. Milioanele noștri de fani din întreaga lume vor fi încântați să vadă Maserati pe grila de start ca una dintre mărcile electrice de elită la nivel mondial.”

 Mohammed Ben Sulayem, Președintele FIA: „Sunt încântat să-i urez bun venit mărcii Maserati în Formula E pentru Sezonul 9. Pentru un astfel de producător emblematic, cu un trecut extraordinar  în sportul cu motor, să își ia angajamentul față de Formula E este o dovadă a credinței copleșitoare în viitorul Campionatului Mondial de Formula E ABB FIA, în timp ce ne pregătim pentru a introduce următoarea eră. Noul monopost Gen3 va reprezenta apogeul durabilității, tehnologiei și performanței.”

De aproape 100 de ani în lumea curselor

Maserati s-a născut pe circuit din îndrăzneala fraților Maserati și apoi a piloților săi. Debutul în lumea curselor a avut loc acum 96 de ani. Prima mașină de curse cu logo-ul Trident pe capotă a fost Tipo 26, model ce a debutat la Targa Florio în 1926, câștigând primul loc la clasa mașinilor cu motoare de până la 1.5 litri, avându-l pe Alfieri Maserati la volan.

31 de ani mai târziu, Juan Manuel Fangio devenea campion în Formula 1 cu Maserati în 1957. Ultima data când numele Maserati a fost văzut în lumea monoposturilor a fost alături de Maria Teresa De Filippis, prima femeie care s-a calificat într-o cursă de Formula 1 la volanul unui 250F.

Ultima apariție în lumea curselor a fost alături de modelul MC12, care a câștigat 22 de curse (inclusiv 3 victorii în cursa de 24 de ore de la Spa) și 14 titluri de Campion în clasamentul constructorilor, piloților și echipelor în campionatul de anduranță FIA GT din 2004 și până în 2010.

 Sportul cu motor a fost mereu habitatul natural pentru Maserati. Chiar și acum, în noua eră a Formulei E, Maserati începe să își clădească viitorul pornind de la origini.