Dezvăluit în octombrie 2020 în versiunea sa europeană, Renault Arkana este rezultatul planului strategic Renaulution. Renault a vândut până acum 163.000 de unități ale acestui model (240.000 în total, dacă adăugăm modelul XM3 – Renault Korea Motors) care joacă un rol esențial în planul mărcii de a recuceri segmentul C, alături de Megane E-Tech electric și Austral.

Un SUV Coupe mai puțin tradițional

Arkana a rescris regulile cu aspectul său SUV Coupé se vinde pe piețe de pe mai multe continente – de la Australia, Noua Zeelandă și Japonia până la Israel și mai departe, în Chile. Versiunile sale de top – R.S. Line, apoi E-Tech Engineered au contribuit foarte mult la succesul său (reprezintă 53% din mix în Europa în 2023). Cel mai bine vândut motor este E-Tech full hybrid de 145 CP (63% din vânzările din Europa în primele șase luni ale anului 2023).

„Acest motor este de neegalat pe piață, oferă o plăcere de a conduce fără precedent, iar eficiența sa energetică este remarcabilă. Este al doilea criteriu pe care cumpărătorii îl urmăresc atunci când aleg o mașină, după design”.* Sondaj NCBS, FY2022

Noua identitate vizuală a lui Renault Arkana

Astăzi, Renault dezvăluie Noua Arkana care, pe lângă designul său original, care combină fluiditatea, postura impunătoare și robustețea, încorporează noua identitate a mărcii pentru a fi și mai mult în ton cu deja cunoscutul concept „Nouvelle Vague”.

Poartă sigla Renault „Nouvel’R”, integrată în grila frontală, în centrul unei benzi High Gloss Black care face legătura între faruri. Această suprafață este plană și netedă la atingere, pentru mai multă eleganță.

Designul logo-ului „Nouvel’R” servește drept bază pentru noua temă a grilei radiatorului, bazată pe repetarea formelor de diamante nestructurate, care fac ecoul diamantului central. Liniile laterale ale fiecărui diamant ies în evidență vizual datorită unui efect 3D care le sculptează și dă profunzime întregului ansamblu. În funcție de versiune (Evolution, Techno, Esprit Alpine), aceste caracteristici sunt afișate în Black, Satin Chrome sau Black Chrome, pentru o evidențiere clară a echipărilor superioare. Modelul vertical de pe grila superioară face ca aspectul general să fie mai consistent cu cel de pe grila de la baza barei de protecție.

Lamela aerodinamică devenită semn distinctiv al versiunilor RS Line și E-Tech Engineered se află acum pe bara de protecție a versiunilor Techno și Esprit Alpine. Are o culoare similară caroseriei în versiunea Techno și Satin Grey în versiunea Esprit Alpine.

În spate, sigla situată în centrul hayonului este, ca și în față, în culoarea Black Chrome care se regăsește și în inscripția numelui și pe gurile de eșapament. La rândul lor, blocurile optice beneficiază de un tratament special și sunt ușor fumurii, pentru a adăuga o notă modernă.

Cromul de pe elementele decorative (grilă, jante geamuri etc.) a fost înlocuit cu Black, Satin Black sau Deep Glossy Black, în funcție de versiune.

Esprit Alpine – noua versiune de echipare

La fel ca și celelalte modele recente din gama Renault, Arkana are acum o versiune de echipare sport-chic, Esprit Alpine – care se potrivește perfect personalității vehiculului.

Pe lângă lamela barei de protecție față în culoarea Satin Grey, această echipare se remarcă la exterior prin ecusonul său specific Schist Gray, înconjurat de un contur High Gloss Black, plasat în ornamentul aripii. De asemenea, avem jante noi de 19 inchi cu un design perforat, oferind noii Arkana un aspect mai impresionant și mai sportiv. Aerodinamica hayonului este amplificată de un nou spoiler a cărui decupare dublă reflectă forma pavilionului.

În interior, scaunele sunt prevăzute cu o tapițerie mixtă de Eco Tep (10% materiale din surse biologice) și imitație de piele întoarsă (mai mult decât în fostele versiuni R.S. Line și E-Tech Engineered). Tapițeria scaunelor are acum cusături orizontale albastre și logo-ul Alpine pe spate, iar centurile de siguranță sunt prevăzute cu două dungi albastre.

Interiorul portierelor și volanul au cusături roșii, albe și albastre, iar materialul aplicat în zona planșei de bord îndreptate spre scaunul pasagerului din față are aspectul ardeziei, pentru un efect elegant și discret.

Indiferent de motorizarea pe care o alegeți, habitaclul versiunii Arkana Esprit Alpine dispune de schimbătorul electronic de viteze „e-shifter”, fără cablare mecanică.

Doar trei versiuni de echipare

Noua gamă Arkana a fost redusă la trei versiuni de echipare: Evolution, Techno și Esprit Alpine.

Evolution include acum navigația ca standard în sistemul de infotainment Renault EASY LINK, care se conectează și wireless cu Android Auto și Apple CarPlay. Ecranul digital de pe tabloul de bord măsoară tot 7 inchi în diagonală, dar acum afișează informații pe o zonă mai mare.

Pe lângă lamela aerodinamică în ton cu caroseria, Techno a păstrat aceleași jante de pe versiunile R.S. Line și E-Tech Engineered. Sigla și literele din spate sunt din crom satinat.

Noua gamă vine și cu o culoare nouă a caroseriei, Midnight Blue, și cu aceeași ofertă de motorizări: E-Tech full hybrid de 145 CP și benzină mild hybrid de 140 CP și 160 CP.

Motor E-Tech Full Hybrid 145CP cu funcția E-Save

Motorul E-Tech full hybrid de 145 CP  interconectează două motoare electrice (un motor principal de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune de 18 kW) cu un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6 litri și 69 kW (94 CP), o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj și o baterie de  1,2 kWh.

Cutia de viteze are 4 trepte pentru motorul pe benzină și 2 trepte pentru motorul electric principal. Motorul full hybrid E-Tech oferă astfel până la 14 combinații de funcționare între motorul cu ardere internă și motorul electric pentru o eficiență energetică optimizată.

Mașina pornește invariabil în modul electric și poate funcționa numai cu motorul electric până la 80% din timp în oraș, ceea ce reduce consumul cu până la 40% față de un motor standard pe benzină. Emisiile de CO2 ale acestui grup motopropulsor de înaltă eficiență pot fi de până la 105 g/km.

Motorul full hybrid E-Tech de 145 CP al modelului Arkana beneficiază de funcția „e-save”. Accesibilă prin intermediul ecranului central din setările vehiculului sau cele ale modului de conducere,  pentru versiunile echipate cu setări MULTI-SENSE, această funcție permite menținerea încărcării bateriei la un nivel minim de 40%. Scopul este de a beneficia, dacă este necesar, de o rezervă pentru a conduce în regim electric sau pentru a asista continuu motorul cu ardere internă pe pante abrupte, în cazul călătoriilor la munte.

Plăcut la condus

Noul Renault Arkana este construit pe platforma modulară CMF-B dezvoltată de Alianță. Această platformă a fost apreciată pentru eficiența și plăcerea de a conduce, versatilitatea remarcabilă, manevrabilitatea de înaltă performanță și confortul său deosebit.

Pe lângă ținuta de drum confortabilă, roțile din spate ale modelului virează pentru a-i spori stabilitatea pe viraje la viteze mai ridicate. Mișcarea laterală este limitată, chiar și pe cele mai denivelate drumuri. Direcția precisă sporește performanța șasiului, iar diametrul scurt de bracaj (11,2 metri) sporește agilitatea vehiculului.

Noul Renault Arkana va fi disponibil pentru comenzi începând cu vara acestui an, în funcție de țară.

NOUL RENAULT ARKANA DIMENSIUNI ȘI DATE TEHNICE

VOLUMUL PORTBAGAJULUI (L)  
Volumul portbagajului 513 (E-TECH Hybrid: 480)
Volumul maxim al portbagajului cu bancheta din spate rabatată 1 269 (E-TECH Hybrid: 1 263)
DIMENSIUNI (mm)  
Lungime totală 4568
Ampatament 2 720
Consolă frontală 878
Consolă spate 970
Lățimea totală cu oglinzi pliate / oglinzi desfășurate 1 820 / 2 034
Ecartament punte față 1 562
Ecartament punte spate 1 584
Înălțime 1 576
Înălțime totală măsurată cu hayonul deschis şi fără sarcină 2 155
Înălțimea portbagaj, fără sarcină 767
Garda la sol 200
Spațiul pentru genunchi, al 2-lea rând 211
Spațiul pentru coate, față 1 439
Spațiul pentru coate, în spate 1 453
Lățimea umerilor, față 1 406
Lățimea umerilor, spate 1 397
Înălțime pentru cap, primul rând 877
Înălțimea capului, al 2-lea rând 862
Lățimea maximă a deschiderii portbagajului 1 077
Lățimea interioară între pasajele roților 991
Lungimea încărcăturii, al 2-lea rând rabatat 1 872

 

DATE TEHNICE   NOUL RENAULT ARKANA

Benzină
Versiune mild hybrid 140 EDC mild hybrid 160 EDC E-TECH Hybrid 145
Motoare    
Tipul combustibilului Benzină fără plumb – E10 Benzină + Autoîncărcare electrică
Emisii standard Euro6 E
Protocol de aprobare WLTP
Sistem de curățare a poluării după tratare Catalizator + GPF
Tipul motorului 4 cilindri, 16 valve 4 cilindri, 16 valve + E-MOTOR + HSG

 

Capacitate motor (cc) 1 333 1 598
Alezajul x cursa (mm) 72,2 x 81,4 78 x 83,6
Tip de injecție Direct + turbo Multipunct indirect
Putere combinată kW(PS) N/A 105 (143)
Putere maxima kW (PS) la rpm 103 (140) intre 4 500 si 6 000 116 (158) la 5 500 ICE = 69 (94)
E-MOTOR = 36
HSG = 15
Cuplu maxim (Nm) la rpm 260 intre 1750 si 3500 270 intre 1 800 si 3 750 ICE = 148 at 600
E-MOTOR = 205
HSG = 50
Stop & Start și recuperare de energie da / da
Interval de revizie/schimb ulei 1 an sau 30 000 km / 2 ani sau 30 000 km
Distributie Lant
CUTIE DE VITEZE    
Tip EDC – 7 viteze Transmisie automată multimodala

E-TECH cu 14 combinații

BATERIE    
Tip Lithium-ion
Voltaj (V) 13 230
Capacitate (kWh) 0,13 12
PNEURI SI PORTBAGAJ    
Dimensiune standard a pneurilor 215/ 60 R17

215/55 R18

225/45 R19

Kit de reparatie / roată de rezervă Da / Optional
Volumul portbagajului (VDA dm3) 513 480
FRANARE    
Față: discuri ventilate Ø / grosime (mm) 280 / 24 296 / 26
Spate: discuri solide Ø / grosime (mm) 260 / 8
PERFORMANTA    
Viteza maximă (km/h) 174 172
0 – 100 km/h (s) 9,8 9,1 10,8
1 000 m D.A. (s) 31,5 30,7 32,6
Repriza 80-120 km/h 7,6 6,4 8,5
ECONOMIA DE COMBUSTIBIL ȘI EMISII (WLTP)    
CO2 (g/km) 130* 130* 105*
Ciclu combinat (l/100km) 5,8* 5,8* 4,7*
Capacitatea rezervorului (L) 50 50 50
DIRECTIE    
Tip Servodirecție electrică
Diametru de bracaj, bordură la bordură (m) 11,2
Numarul de intoarceri de volan 2,6
Ax frontal Pseudo McPherson
Ax spate semi-rigid essieu
GREUTATE    
Greutate proprie (kg) 1 336 1 347 1 435
Greutate brută a vehiculului (kg) 1 876 1 876 1 961
Greutate brută a trenului de rulare (kg) 2 776 2 776 2 721
Greutatea max a remorcii cu frânare (kg) 900 900 760
Greutatea max a remorcii fără frânare (kg) 705 710 750

 

Renault Group și STMicroelectronics încheie un parteneriat strategic